Oldalak

Keresés ebben a blogban

2012. március 21., szerda

Kipróbáltam: hobbi betonból virágkaspó


Tényleg lehet a harmadik emeleti konyhában betonozni, bizonyítani is tudom, íme a végeredmény. Több verziót is találtam erre a módszerre. Az egyik a hobbi beton: nagyon egyszerű használni, akár a lakásban is elkészítheted. Az egyik barkácsáruházban vásároltam egy zsákkal, ez harminc kg-os kiszerelést jelent, és 750  forintot fizettem érte. Ebből rengeteg kaspót lehet alkotni. A másik típus a kevert beton: ebben az esetben különböző arányban "hígítják" a betont tőzeggel, forgáccsal stb., hogy könnyebb legyen az anyag. Dekorella oldalán találtok egy elég részletes bejegyzést erről, érdemes a kommenteket is elolvasni. Amit még a figyelmetekbe ajánlanék mielőtt nekileselkedtek, az Martha Stewart egyik videója, erre a linkre kattintva eléritek.





Egy egész könyvet írtak a technikáról. Nem igényel sok eszközt: műanyag tál vagy flakon, gumikesztyű, keverőtál (esetleg fángli/fándli), keverésre alkalmas eszköz, víz, olaj. A videón lehet látni a teljes folyamatot, ajánlják a 'cooking spray' használatát a műanyag tál kikenéséhez. Nem kell megijedni azért, mert a magyar háztartásokban általában nincs ilyen eszköz, én a fánksütés után megmaradt olajjal kentem ki a keverőtálamat, s tökéletesen működött.

Inkább kertekbe ajánlom, lakótelepi lakásokban nem célszerű a használata. /Bár már láttam olyan panel lakást, ahol a beton mint felület dominánsan jelenik meg az élettér kialakításában./ Ajándék ötletnek kiváló. Könnyen elkészíthető, viszont a száradási idő miatt várnunk kell pár napot. Vigyázni kell milyen növényt ültetünk bele a frissen elkészült kaspóba, a lúgos környezetet nem minden virág kedveli. Egy biztos: a korallvirágom új életre kelt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.