Oldalak

Keresés ebben a blogban

2012. február 13., hétfő

Szív alakú süti


Nem célom recepteket közölni ezen a blogon, de most kivételt teszek. Linzer tésztát kell készíteni, amit két szív forma segítségével szaggatunk ki. Ezeket lekvárral ragasztjuk össze, s várni kell egy éjszakát/napot amíg megpuhul. A recept: 40 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 2 tojássárgája,  1 kocka margarin (250 gramm), 1 csomag sütőpor + liszt a nyújtáshoz. Van egy új trükköm: a margarint egy nagylyukú sajtreszelőn szoktam lereszelni, így könnyebb a tésztát összedolgozni. Ezt egy gyerekeknek írt receptben olvastam a Nők Lapja Konyhában, lássuk be nincs túl nagy mancsom, így ez nekem is megkönnyíti a tésztagyúrást. A teljesen kezdőknek tipp: először a lisztet a porcukorral és a sütőporral keverd össze, utána jöhet a többi. Elvileg szép sárga tésztát kell kapnunk, ami könnyen nyújtható.


A felületet amin kinyújtod, be kell lisztezni, különben könnyen odaragad, vagy a kiszaggatott tésztád alakja deformálódik. Egyébként nem bonyolult, csak nem szabad kapkodni. Szív formát szerintem most elég sok helyen be lehet szerezni, nekem a karácsonyi készletemben van. Kiválasztottam egy nagyot és egy picit. A sütik alja a naggyal készül. A teteje szintén, de a kicsivel kivágok egy darabot a közepéből.


Egy nagy tepsibe sütőpapírt teszünk, majd rá a tésztát, előmelegített sütőben aranybarnára sütjük kb.150-175 fokon. Lehet légkeveréssel  vagy simán, nyugodtan ki lehet nyitni az ajtaját sütés közben, ez nem piskóta tészta. Ha kihűltek a szívek, az alsókat megkenjük lekvárral, majd a felsőket rátesszük. Valójában a lekvártól puhul majd meg a süti, ezért érdemes sok lekvárt rátenni, mert nagyon gyorsan magába szívja. Persze később még a felső lyukon keresztül lehet "utántölteni", csak ez plusz idő.


 Kipróbáltam dzsemmel is, de a darabok miatt kicsit furán néz ki és könnyen megtörik, lekvárral az igazi. Porcukor nélkül is elég édes, lehet még turbózni csokimázzal. A felső részből kiszaggatott kis szíveket is kisütöttem, teasüteményként lehet használni, sőt kakaóval még jobb. Azt hiszem elég részletesen leírtam, ha bármi kérdés még felmerülne benned, az e-mail címemen keresztül kérdezz bátran.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.