Oldalak

Keresés ebben a blogban

2011. május 23., hétfő

Tönkrement irodaszék megmentése




Ilyen volt eredetileg

Ilyenné vált háttámla nélkül
Irodaszékünk háttámlája eltört, pontosabban a háttámlát és az ülő részt összekapcsoló műanyag rész. Először ki akartam dobni, mert lötyögős háttámlával veszélyes rajta ülni. A lomtalanítás időpontjait keresgéltem, amikor megvilágosodtam.


A legtöbb bútor lapraszerelt a könnyebb szállítás és a helytakarékosság miatt. Ebből az következik, hogy a háttámla egyszerűen leválasztható az alsó részéről, anélkül, hogy az "ülésre alkalmas" funkciót elveszítené. Már csak egy gond volt vele: a műbőr felület nagyon rondává vált több évnyi használat után. Ha találok a célnak megfelelő kárpit anyagot, akkor azzal vonom majd be egy szép napon, addig is egy cserélhető, könnyebb, vékonyabb ruhaanyagot használok. A nagy méretű párnahuzatokat nem használjuk, így lelkiismeret-furdalás nélkül használtam fel, sőt négy lyukat is vágtam bele ollóval miután ráhúztam a párnahuzatot a székre. Ehhez persze előbb le kell szerelni a lábakat az ülésről.

1. Ki kell csavarozni a lábakat

2. Most már könnyen rá lehet húzni a kész párnahuzatot

3. A csavarok helyén pici lyukakat kell hagyni



 

Ha készen vagyunk a lyukak kivágásával, vissza tudjuk csavarozni a lábakat, így teljesen rásimul az anyag a székre. A lelógó részeket rajzszöggel az aljához lehet tűzni. A csavarok és a rajzszögek is egyszerűen kiszedhetőek, tehát lehetőségünk van lecserélni az anyagot, vagy egyszerűen csak leszedni, hogy kimossuk.




Ilyen lett a nyári forgószékünk...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.